Ons verhaal

De Hoeksteen is een klein, eigentijds en dynamische school in Honselersdijk.

Ouderbetrokkenheid,  plannen,  vertrouwen & veiligheid,  IPC,  eigenaarschap,  Snappet  en samenwerken;  deze zeven puzzelstukjes vertellen het verhaal van de Hoeksteen. Je vindt het hieronder allemaal.

Lees en kijk je mee?

Wij zijn een IPC school. Dit betekent dat we thematisch werken. Onze kinderen leren vaardigheden die ze nodig hebben om te leren, samen te werken en informatie te delen. Door te oefenen met vaardigheden, doen kinderen kennis op. Bij deze manier van werken hebben de kinderen veel eigenaarschap.

"Weet jij iets niet? Dan helpt de ander je en is het weer goed!"

Norah

Bij ons wordt ieder kind gezien en gekend. We hebben veel aandacht voor de veiligheid en het welbevinden, dit zijn belangrijke voorwaarden om tot leren te komen. Door in te spelen op de verschillen in talent en tempo van het kind, stellen wij het kind centraal. We bieden onderwijs dat interessant en uitdagend is, door aan te sluiten bij de belevingswereld van de kinderen. Wij zijn een open Christelijke school waar het respect voor de ander en de wereld centraal staat.

"De kinderen zijn hun eigen leerboek."

juf Carina

Kinderen, leerkrachten en ouders van de Hoeksteen vertellen wat zij belangrijk vinden.
Door op de knoppen te klikken kunt u kijken en luisteren naar hun verhaal.