Onze Mindset

Wij leren kinderen bij IPC hoe onze hersenen werken en leggen onder andere uit wat een Growth Mindset is.

Een Growth Mindset gaat ervan uit dat je intelligentie, kwaliteiten en vaardigheden kunt ontwikkelen en dat oefenen hieraan kan bijdragen. Met een growth mindset kun je genieten van uitdagingen en veerkrachtig zijn ten aanzien van falen Je zet je in om te oefenen en zet je door bij tegenslag. Je staat open voor feedback, dat zie je namelijk als evaluatie- en leermoment. Jonge kinderen hebben vaak een growth mindset en leren veel dingen als vanzelfsprekend. Ze gaan uitdagingen niet uit de weg en leren door vallen en opstaan, ook letterlijk. Wij geloven dat een Growth Mindset ook voor oudere kinderen de weg opent om jezelf te ontwikkelen.

Ook leren we de kinderen doelen te stellen. Een doel behalen gaat niet vanzelf, daar werken we iedere dag aan. In kleine stapjes worden kinderen steeds is beter, groeien en ontwikkelen zij. Door te werken aan hun eigen doelen groeit de motivatie van kinderen en willen zij ook echt iets leren. Als je een doel behaald hebt mag je trots zijn op jezelf.

In onze school ziet u de doelen van de kinderen in de klassen en als ouder vindt u de doelen terug in MIjnRapportfolio. Hierdoor zijn kinderen zich bewust van hun doel. Ieder kind heeft een eigen doel op zijn eigen niveau.

• Ik wil mijn naam leren schrijven (groep 1)
  • Ik wil de tafel van 3 kennen (groep 4)
  • Ik wil mijn streefniveau op 85% (groep 8)